суббота, 2 июня 2018 г.


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი,პირადი ნომერი: ბერელიძე ნანა 20001008705
საგანი: ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:26,სსსმ არ არის
გაკვეთილის თემა: თამარის გამეფება და საშინაო პოლიტიკური კრიზისი
გაკვეთილის მიზანი: თამარის დროინდელი საქართველოს პოლიტიკური პროცესების გაცნობა,ანალიზი და მოპოვებული ინფორმაციის კოგნიტური სქემების გამოყენებით დამუშავება
გამჭოლი კომპეტენცია: სემიოტიკური
ესეგესთან კავშირი
ისტ. IX 3 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტუქტურები
·         ახასიათებს და ადარებს სხვადასხვა პერიოდში საქართველოში სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს.

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმები
სასწავლო რესურსი
დრო
1.
წინარე ცოდნის გააქტიურება
კითხვა-პასუხი
გონებრივი რუქა
·         1179 წელს გიორგი III თანამოსაყდრეთ აქცია თამარი, რატომ მოიქცა მეფე ასე?
·         რა საფრთხეს ხედავდა მეფე?
·         მიგაჩნია თუ არა სწორად მეფის გადაწყვეტილება?
მთელი კლასი
რუკა,დაფა,
ცარცი
 2წთ
2.

პრობლემური კითხვის დასმა
„რა პრობლემები შეიძლებოდა შექმნოდა თამარს მამის გარდაცვალების შემდეგ?“
კითხვა
·         როგორ ფიქრობთ რა მოხდებოდა ?

წყვილებში
დაფა,ცარცი,
რვეული
3 წთ
3.
ტექსტზე მუშაობა.ბავშვები მუშაობენ ტექსტზე და ავსებენ ვარაუდების სქემის 2 სვეტს:
I-რას ფიქრობთ,რა მოხდებოდა?
II-რა მინიშნება გაქვთ საამისოდ?
III-სინამდვილეში რა მოხდა?
ვარაუდების სქემა
კითხვა -პასუხი
·         რამდენად მართებულად მიგაჩნიათ თამარ მეფის საქციელი?
·         თუ არ შეასრულებდა ტამარი დიდგვაროვანთა სურვილს რა შეიძლება მომხდარიყო?
·         მსგავს სიტუაციაში როგორ იქცეოდნენ გაერთიანებული საქართველოს მეფეები?
წყვილებში
სახელმძღვანელო
15წთ
4.
სეგმენტური მატრიცა.კლასი იყოფა 5 ჯგუფად,ურიგდებათ სეგმენტური მატრიცა,სადაც ბავშვები მათთვის განკუთვნილ ადგილას წერენ საკუთარ ნააზრევს,მსჯელობის შემდგომ მიდიან კონსესუსამდე და მატრიცის შუაგულში წერენ.
სეგმენტური
მატრიცა
 ჯგუფებში
სახელმძღვანელო,ფლიპჩარტი,მარკერი
10წთ
5.
ჯგუფების პრეზენტაცია
პრეზენტაცია
ჯგუფები
საპრეზენტაციო მასალა
10წთ
6.
გაკვეთილის შეჯამება
კითხვა-პასუხი
·         რას ნიშნავს წარმომადგენლობითი ორგანო?
·         ევროპის რომელ ქვეყანაში იცით მსგავსი ტიპის ორგანოები?
·         გაამართლებდა თუ არა „ისნის კარავი“
·         იყო თუ არა ყუთლუ-არსლანის გამოსვლა პროგრესული ?
·         როგორ მოახერხა თამარმა მძაფრი პოლიტიკური დაძაბულობის დაძლევა?
ჯგუფები
გასავლელი ბარათები
3წთ
7.
საშინაო დავალება
პეპლის ეფექტი ანუ ალტერნატიული ისტორია
·         რა მოხდებოდა ყუთლუ-არსლანის დასს რომ გაემარჯვა?

2წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები შეძლებენ კოგნიტური სქემების გამოყენებით მოპოვებული ინფორმაციის გააზრებას და დამუშავებას.
შეფასება: განმავითარებელი





დანართი 1            კოგნიტური დიაგრამის შეფასების სქემა
N
შეფასების კრიტერიუმები
საჭიროებს გაუმჯობესებას
5-6
ასრულებს კარგად
7-8
ასრულებს წარმატებულად
9-10
1.
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
ვერ იყენებს ან ნაწილობრივ იყენებს მოძიებული ინფორმაციის სქემებში გამოხატვას
მოძიებულ ინფორმაციას უკეთებს ანალიზს,გამოხატავს სქემებში,მაგრამ აქვს ხარვეზები
მოძიებულ ინფორმაციას უკეთებს ღრმა ანალიზს და მიზნობრივად იყენებს სქემებს
2.
მასალის/ინფორმაციის ორგანიზება სემიოტიკური საშუალებებით
მასალა არ არის ან ნაწილობრივ არის ორგანიზებული
ინფორმაცია კარგად არის გრაფიკულად ორგანიზებული,მაგრამ აქვს ხარვეზები
ინფორმაცია სრულყოფილად არის ორგანიზებული



დანართი 2    გონებრივი რუქა




















დანართი 3     ვარაუდების სქემა

როგორ ფიქრობთ რა მოხდებოდა
რა მინიშნება გაქვთ საამისოდ
რა მოხდა სინამდვილეში



დანართი 4          სეგმენტური მატრიცა






ნანა ბერელიძე
23.05.2018

Комментариев нет:

Отправить комментарий