გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი,პირადი
ნომერი: ბერელიძე ნანა 20001008705
საგანი:
ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი:
საბაზო IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:26,სსსმ
არ არის
გაკვეთილის თემა:
თამარის გამეფება და საშინაო პოლიტიკური კრიზისი
გაკვეთილის მიზანი:
თამარის დროინდელი საქართველოს პოლიტიკური პროცესების გაცნობა,ანალიზი და მოპოვებული
ინფორმაციის კოგნიტური სქემების გამოყენებით დამუშავება
გამჭოლი კომპეტენცია:
სემიოტიკური
ესეგესთან კავშირი
ისტ. IX
3
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი
სტუქტურები
·        
ახასიათებს და ადარებს სხვადასხვა პერიოდში საქართველოში
სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს.
N 
 | 
  
აქტივობის აღწერა 
 | 
  
გამოყენებული
  მეთოდი/მეთოდები 
 | 
  
კლასის ორგანიზების
  ფორმები 
 | 
  
სასწავლო რესურსი 
 | 
  
დრო 
 | 
 
1. 
 | 
  
წინარე ცოდნის
  გააქტიურება 
 | 
  
კითხვა-პასუხი 
გონებრივი რუქა 
·        
  1179
  წელს გიორგი III თანამოსაყდრეთ
  აქცია თამარი, რატომ მოიქცა მეფე ასე? 
·        
  რა საფრთხეს ხედავდა მეფე? 
·        
  მიგაჩნია თუ არა სწორად მეფის გადაწყვეტილება? 
 | 
  
მთელი კლასი 
 | 
  
რუკა,დაფა, 
ცარცი 
 | 
  
 2წთ 
 | 
 
2. 
 | 
  
პრობლემური კითხვის
  დასმა 
„რა პრობლემები
  შეიძლებოდა შექმნოდა თამარს მამის გარდაცვალების შემდეგ?“ 
 | 
  
კითხვა 
·        
  როგორ ფიქრობთ რა მოხდებოდა ? 
 | 
  
წყვილებში 
 | 
  
დაფა,ცარცი, 
რვეული 
 | 
  
3 წთ 
 | 
 
3. 
 | 
  
ტექსტზე მუშაობა.ბავშვები
  მუშაობენ ტექსტზე და ავსებენ ვარაუდების სქემის 2 სვეტს: 
I-რას ფიქრობთ,რა მოხდებოდა? 
II-რა მინიშნება გაქვთ საამისოდ? 
III-სინამდვილეში რა მოხდა? 
 | 
  
ვარაუდების სქემა 
კითხვა -პასუხი 
·        
  რამდენად მართებულად მიგაჩნიათ თამარ მეფის საქციელი? 
·        
  თუ არ შეასრულებდა ტამარი დიდგვაროვანთა სურვილს რა
  შეიძლება მომხდარიყო? 
·        
  მსგავს სიტუაციაში როგორ იქცეოდნენ გაერთიანებული
  საქართველოს მეფეები? 
 | 
  
წყვილებში 
 | 
  
სახელმძღვანელო 
 | 
  
15წთ 
 | 
 
4. 
 | 
  
სეგმენტური მატრიცა.კლასი
  იყოფა 5 ჯგუფად,ურიგდებათ სეგმენტური მატრიცა,სადაც ბავშვები მათთვის განკუთვნილ
  ადგილას წერენ საკუთარ ნააზრევს,მსჯელობის შემდგომ მიდიან კონსესუსამდე და მატრიცის
  შუაგულში წერენ. 
 | 
  
სეგმენტური  
მატრიცა 
 | 
  
 ჯგუფებში 
 | 
  
სახელმძღვანელო,ფლიპჩარტი,მარკერი 
 | 
  
10წთ 
 | 
 
5. 
 | 
  
ჯგუფების პრეზენტაცია 
 | 
  
პრეზენტაცია 
 | 
  
ჯგუფები 
 | 
  
საპრეზენტაციო
  მასალა 
 | 
  
10წთ 
 | 
 
6. 
 | 
  
გაკვეთილის შეჯამება 
 | 
  
კითხვა-პასუხი 
·        
  რას ნიშნავს წარმომადგენლობითი ორგანო? 
·        
  ევროპის რომელ ქვეყანაში იცით მსგავსი ტიპის ორგანოები? 
·        
  გაამართლებდა თუ არა „ისნის კარავი“ 
·        
  იყო თუ არა ყუთლუ-არსლანის გამოსვლა პროგრესული ? 
·        
  როგორ მოახერხა თამარმა მძაფრი პოლიტიკური დაძაბულობის
  დაძლევა? 
 | 
  
ჯგუფები 
 | 
  
გასავლელი ბარათები 
 | 
  
3წთ 
 | 
 
7. 
 | 
  
საშინაო დავალება 
 | 
  
პეპლის ეფექტი
  ანუ ალტერნატიული ისტორია 
 | 
  
·        
  რა მოხდებოდა ყუთლუ-არსლანის დასს რომ გაემარჯვა? 
 | 
  
2წთ 
 | 
 
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები შეძლებენ კოგნიტური სქემების
გამოყენებით მოპოვებული ინფორმაციის გააზრებას და დამუშავებას.
შეფასება: განმავითარებელი
დანართი 1            კოგნიტური
დიაგრამის შეფასების სქემა
N 
 | 
  
შეფასების
  კრიტერიუმები 
 | 
  
საჭიროებს
  გაუმჯობესებას 
5-6 
 | 
  
ასრულებს
  კარგად 
7-8 
 | 
  
ასრულებს
  წარმატებულად 
9-10 
 | 
 
1. 
 | 
  
მოძიებული
  ინფორმაციის ანალიზი 
 | 
  
ვერ
  იყენებს ან ნაწილობრივ იყენებს მოძიებული ინფორმაციის სქემებში გამოხატვას 
 | 
  
მოძიებულ
  ინფორმაციას უკეთებს ანალიზს,გამოხატავს სქემებში,მაგრამ აქვს ხარვეზები 
 | 
  
მოძიებულ
  ინფორმაციას უკეთებს ღრმა ანალიზს და მიზნობრივად იყენებს სქემებს 
 | 
 
2. 
 | 
  
მასალის/ინფორმაციის
  ორგანიზება სემიოტიკური საშუალებებით 
 | 
  
მასალა
  არ არის ან ნაწილობრივ არის ორგანიზებული 
 | 
  
ინფორმაცია
  კარგად არის გრაფიკულად ორგანიზებული,მაგრამ აქვს ხარვეზები 
 | 
  
ინფორმაცია
  სრულყოფილად არის ორგანიზებული 
 | 
 
დანართი 3 ვარაუდების სქემა
როგორ
  ფიქრობთ რა მოხდებოდა  
 | 
  
რა
  მინიშნება გაქვთ საამისოდ 
 | 
  
რა
  მოხდა სინამდვილეში 
 | 
 
დანართი 4          სეგმენტური
მატრიცა
ნანა ბერელიძე
23.05.2018
Комментариев нет:
Отправить комментарий