გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი,პირადი
ნომერი: ბერელიძე ნანა 20001008705
საგანი:
ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი:
საბაზო IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:26,სსსმ
არ არის
გაკვეთილის თემა:
თამარის გამეფება და საშინაო პოლიტიკური კრიზისი
გაკვეთილის მიზანი:
თამარის დროინდელი საქართველოს პოლიტიკური პროცესების გაცნობა,ანალიზი და მოპოვებული
ინფორმაციის კოგნიტური სქემების გამოყენებით დამუშავება
გამჭოლი კომპეტენცია:
სემიოტიკური
ესეგესთან კავშირი
ისტ. IX
3
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი
სტუქტურები
·
ახასიათებს და ადარებს სხვადასხვა პერიოდში საქართველოში
სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმები
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო
|
1.
|
წინარე ცოდნის
გააქტიურება
|
კითხვა-პასუხი
გონებრივი რუქა
·
1179
წელს გიორგი III თანამოსაყდრეთ
აქცია თამარი, რატომ მოიქცა მეფე ასე?
·
რა საფრთხეს ხედავდა მეფე?
·
მიგაჩნია თუ არა სწორად მეფის გადაწყვეტილება?
|
მთელი კლასი
|
რუკა,დაფა,
ცარცი
|
2წთ
|
2.
|
პრობლემური კითხვის
დასმა
„რა პრობლემები
შეიძლებოდა შექმნოდა თამარს მამის გარდაცვალების შემდეგ?“
|
კითხვა
·
როგორ ფიქრობთ რა მოხდებოდა ?
|
წყვილებში
|
დაფა,ცარცი,
რვეული
|
3 წთ
|
3.
|
ტექსტზე მუშაობა.ბავშვები
მუშაობენ ტექსტზე და ავსებენ ვარაუდების სქემის 2 სვეტს:
I-რას ფიქრობთ,რა მოხდებოდა?
II-რა მინიშნება გაქვთ საამისოდ?
III-სინამდვილეში რა მოხდა?
|
ვარაუდების სქემა
კითხვა -პასუხი
·
რამდენად მართებულად მიგაჩნიათ თამარ მეფის საქციელი?
·
თუ არ შეასრულებდა ტამარი დიდგვაროვანთა სურვილს რა
შეიძლება მომხდარიყო?
·
მსგავს სიტუაციაში როგორ იქცეოდნენ გაერთიანებული
საქართველოს მეფეები?
|
წყვილებში
|
სახელმძღვანელო
|
15წთ
|
4.
|
სეგმენტური მატრიცა.კლასი
იყოფა 5 ჯგუფად,ურიგდებათ სეგმენტური მატრიცა,სადაც ბავშვები მათთვის განკუთვნილ
ადგილას წერენ საკუთარ ნააზრევს,მსჯელობის შემდგომ მიდიან კონსესუსამდე და მატრიცის
შუაგულში წერენ.
|
სეგმენტური
მატრიცა
|
ჯგუფებში
|
სახელმძღვანელო,ფლიპჩარტი,მარკერი
|
10წთ
|
5.
|
ჯგუფების პრეზენტაცია
|
პრეზენტაცია
|
ჯგუფები
|
საპრეზენტაციო
მასალა
|
10წთ
|
6.
|
გაკვეთილის შეჯამება
|
კითხვა-პასუხი
·
რას ნიშნავს წარმომადგენლობითი ორგანო?
·
ევროპის რომელ ქვეყანაში იცით მსგავსი ტიპის ორგანოები?
·
გაამართლებდა თუ არა „ისნის კარავი“
·
იყო თუ არა ყუთლუ-არსლანის გამოსვლა პროგრესული ?
·
როგორ მოახერხა თამარმა მძაფრი პოლიტიკური დაძაბულობის
დაძლევა?
|
ჯგუფები
|
გასავლელი ბარათები
|
3წთ
|
7.
|
საშინაო დავალება
|
პეპლის ეფექტი
ანუ ალტერნატიული ისტორია
|
·
რა მოხდებოდა ყუთლუ-არსლანის დასს რომ გაემარჯვა?
|
2წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები შეძლებენ კოგნიტური სქემების
გამოყენებით მოპოვებული ინფორმაციის გააზრებას და დამუშავებას.
შეფასება: განმავითარებელი
დანართი 1 კოგნიტური
დიაგრამის შეფასების სქემა
N
|
შეფასების
კრიტერიუმები
|
საჭიროებს
გაუმჯობესებას
5-6
|
ასრულებს
კარგად
7-8
|
ასრულებს
წარმატებულად
9-10
|
1.
|
მოძიებული
ინფორმაციის ანალიზი
|
ვერ
იყენებს ან ნაწილობრივ იყენებს მოძიებული ინფორმაციის სქემებში გამოხატვას
|
მოძიებულ
ინფორმაციას უკეთებს ანალიზს,გამოხატავს სქემებში,მაგრამ აქვს ხარვეზები
|
მოძიებულ
ინფორმაციას უკეთებს ღრმა ანალიზს და მიზნობრივად იყენებს სქემებს
|
2.
|
მასალის/ინფორმაციის
ორგანიზება სემიოტიკური საშუალებებით
|
მასალა
არ არის ან ნაწილობრივ არის ორგანიზებული
|
ინფორმაცია
კარგად არის გრაფიკულად ორგანიზებული,მაგრამ აქვს ხარვეზები
|
ინფორმაცია
სრულყოფილად არის ორგანიზებული
|
დანართი 3 ვარაუდების სქემა
როგორ
ფიქრობთ რა მოხდებოდა
|
რა
მინიშნება გაქვთ საამისოდ
|
რა
მოხდა სინამდვილეში
|
დანართი 4 სეგმენტური
მატრიცა
ნანა ბერელიძე
23.05.2018
Комментариев нет:
Отправить комментарий